Populära löparlopp

Så får löpningen plats i livet

Det är inte alltid helt enkelt att få alla dygnets timmar att räcka till. Dygnet har 24 timmar och du får varken mer eller mindre tid. Det du behöver göra för att få tid med löpning är att disponera tiden väl. Att transportlöpa lite då och då är väldigt bra för att maxa tiden. Om du kan styra över din kontorsplats kan du kolla in kontorshotell Uppsala om du bor där. Då kan du hitta en kontorsplats som ligger på lagom avstånd från ditt hem för att kunna löpträna. Kontorshotell i Uppsala erbjuder flexibla lösningar och är perfekt för dig som kan välja kontor själv.

Skapa tid för löpningen

Hur mycket du behöver pussla med din tid beror på hur ditt liv ser ut i övrigt utöver din träning. Sedan beror det mycket på hur mycket du har planerat att springa varje vecka och vad du har för mål med löpning. Men allt i livet tar tid. Mat, handling, städning, tvätt och sociala relationer tar tid. För många är det lätt att tappa bort träningen och löpningen i vardagens myller av andra saker som måste uträttas. Det är inte sällan som krav och måsten dödar glädjen för löpningen. Det är i de stunderna som du ska komma ihåg och påminna dig om varför du faktiskt vill springa. Löpning är något som du själv väljer att göra. Om du verkligen älskar löpning och vill springa mycket kommer du behöva göra tid för den i vardagen. Det gäller all form av träning. Du kommer inte att få mer tid till träning utan tid behöver göra tid till det du verkligen vill.

Planera in din löpning i förväg

Det låter väldigt enkelt att bara frigöra lite mer tid och vara motiverad. Det är dock inte enkelt alla gånger, men det finns några bra tips som du kan ta med dig för att få vardagen att gå ihop på ett bra sätt. Sätt upp en realistisk målbild som du har både tid och ork att försöka nå. Sedan ska du avsätta tid för löpningen. Din träning ska inte vara något som du gör om du hinner. Du behöver sätta dig ner och planera in dina löppass i kalendern inför varje vecka. Det kan vara till stor hjälp att följa ett träningsprogram som hjälper dig att nå det uppsatta målet. Att delegera bort saker i vardagen som du inte behöver uträtta själv är också bra, exempelvis städning.

Motivera dig med delmål

När motivationen tryter kan det vara värt att söka upp träningsgrupper för att få inspiration och ha lite roligt. Att sätta upp delmål på vägen kan vara en bra morot. Tänk även på att all träning som faktisk blir av räknas. Om du bara hinner springa fyra kilometer istället för de tio kilometerna du hade tänkt så är det bättre än inget.